|  | 

Seniorenlijn ABN AMRO (coronahulp)

Seniorenlijn ABN AMRO (coronahulp)De coronacrisis en de maatregelen die sinds de virusuitbraak in Nederland zijn genomen, maken senioren extra kwetsbaar voor financieel misbruik.
Om te zorgen dat zij ook in deze moeilijke tijd zelfstandig financiële beslissingen kunnen nemen, kunnen seniore klanten van de bank terecht bij de Seniorenlijn van ABN AMRO. Voor persoonlijk contact bij het regelen van hun dagelijkse bankzaken.

De Seniorenlijn is geopend van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur.

  • coronahulp
Direct naar Seniorenlijn ABN AMRO (coronahulp)

Aanvullende informatie

Dekkingsgebied(en)
Nederland
Type
Thuisadministratie
Kanalen
Telefonisch
Voorwaarden

Nu een grote groep senioren aan huis of het verpleeghuis is gebonden en niet meer de deur uit kan om boodschappen te doen, neemt de onzekerheid toe over hoe zij hun geldzaken het beste en veilig kunnen regelen.

ABN AMRO heeft op dit moment zo’n 700.000 senioren als klant (dit zijn klanten met de AOW-gerechtigde leeftijd). Onder hen bevinden zich veel ouderen die minder goed behendig zijn in een online omgeving en tegelijkertijd minder makkelijk hun huis kunnen verlaten. Deze groep is door de coronacrisis extra kwetsbaar voor financieel misbruik, waardoor de behoefte aan financiële begeleiding is gegroeid. Om deze groep klanten zo goed mogelijk te ondersteunen, heeft ABN AMRO besloten de Seniorenlijn vervroegd te introduceren. Deze telefoonlijn is erop gericht senioren te informeren over dagelijkse bankzaken of hulp te bieden bij vermoeden van fraude. Zo probeert ABN AMRO senioren zo goed mogelijk te helpen bij eventuele onzekerheden die ze hebben.

Grotere kans op financieel misbruik
Nu veel ouderen de deur niet meer uit kunnen, neemt de kans op financieel misbruik volgens ABN AMRO toe. “Dat oplichters trucs gebruiken om senioren geld te ontfutselen, is niet nieuw. Vaak proberen ze eerst het vertrouwen te winnen en iemand te verleiden persoonlijke gegevens te delen”, vertelt Nery Anderson, Directeur Retail Dagelijkse Bankzaken van ABN AMRO. “Naast het afgeven van de pinpas en -code, horen we ook gevallen waarin senioren worden benaderd door personen die claimen te bellen namens ABN AMRO en aandringen op een fysieke afspraak. We willen benadrukken dat zij niet op dit soort telefoontjes moeten ingaan. Als senioren dit soort of andere verdachte telefoontjes of mailtjes krijgen, kunnen ze altijd bij de Seniorenlijn controleren of ze echt met een medewerker van de bank praten of niet. Via deze lijn willen we senioren weerbaar maken en ervoor zorgen dat zij ook in deze moeilijke tijd veilig blijven.

ABN AMRO

Statutaire naam: 
ABN AMRO Bank N.V.
Kamer van Koophandel: 
34334259 - 000017778980
Rechtsvorm: 
NV
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen
Delen: 
Kloppen de gegevens niet (meer)?
Geef een wijziging door.
Kloppen de gegevens niet (meer)?
Geef een wijziging door.